حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 445 تعداد نوشته های امروز : 0×
امضای اولین تفاهم‌نامه سه‌جانبه ساخت مدرسه در قشم؛ گامی مهم در تحقق عدالت آموزشی
۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۰:۴۲
شناسه : 3194
بازدید 14

نخستین تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای ساخت مدارس در مناطق محروم قشم، با هدف ارتقای عدالت آموزشی و توسعه زیرساخت‌های تحصیلی، روز شنبه 15 دی ماه میان اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان، منطقه آزاد قشم و یکی از سرمایه‌گذاران محلی به امضا رسید. این پروژه قرار است با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد. […]

پ
پ

نخستین تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای ساخت مدارس در مناطق محروم قشم، با هدف ارتقای عدالت آموزشی و توسعه زیرساخت‌های تحصیلی، روز شنبه 15 دی ماه میان اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان، منطقه آزاد قشم و یکی از سرمایه‌گذاران محلی به امضا رسید. این پروژه قرار است با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان، گامی نوین در توسعه زیرساخت‌های آموزشی قشم  با اولین تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای ساخت مدارس در شهرستان قشم، میان اداره کل نوسازی مدارس، منطقه آزاد قشم و سرمایه‌گذار محلی، آقای عبدالله اسلامی، منعقد شد. این اقدام در راستای تحقق عدالت آموزشی و جبران کمبود فضای آموزشی استاندارد در این منطقه به انجام می‌رسد.

 

سه مدرسه، 24 کلاس درس، و اعتباری 100 میلیارد تومانی

براساس این تفاهم‌نامه، قرار است سه مدرسه شامل 24 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان احداث شوند. این پروژه با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان، منطقه آزاد قشم، و نیک‌اندیش عبدالله اسلامی، به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی این خیر مدرسه‌ساز، آغاز شده است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان، مهندس باوقار، در این خصوص اظهار داشت: «سرانه فضای آموزشی در قشم به طور قابل توجهی پایین‌تر از میانگین کشوری است. این موضوع موجب شده که دانش‌آموزان منطقه با کمبود جدی مدارس استاندارد مواجه شوند. بنابراین این تفاهم‌نامه گامی ضروری برای جبران این کمبودها و ارتقای کیفیت آموزش در جزیره قشم است.»

 

وی همچنین تاکید کرد که این اقدام، علاوه بر تأمین نیازهای فوری دانش‌آموزان، می‌تواند زمینه‌ساز مشارکت بیشتر خیرین نیک‌اندیش در توسعه زیرساخت‌های آموزشی باشد.

 

فرصت‌های برابر آموزشی برای دانش‌آموزان جزیره

مهندس باوقار با اشاره به اهمیت این تفاهم‌نامه افزود: «این پروژه نقش مهمی در ارتقای فرصت‌های برابر تحصیلی برای دانش‌آموزان قشم ایفا می‌کند. از طریق همکاری‌های بیشتر میان نهادهای دولتی و بخش خصوصی، امیدواریم بتوانیم کمبود فضای آموزشی در این منطقه را به‌طور کامل برطرف کنیم.»

 

این تفاهم‌نامه تنها نقطه آغازی برای برنامه‌های بلندمدت توسعه زیرساخت‌های آموزشی در قشم است. با استمرار تلاش‌ها و همگرایی بین نهادهای مختلف، امید می‌رود که این جزیره در آینده‌ای نزدیک از نظر سرانه آموزشی به میانگین‌های کشوری نزدیک شود و دانش‌آموزان این منطقه از فرصت‌های برابر و آموزش باکیفیت بهره‌مند شوند.

 

این پروژه که به عنوان نخستین تفاهم‌نامه سه‌جانبه در قشم به ثبت رسیده، می‌تواند الگویی برای سایر مناطق محروم کشور باشد. تمرکز بر عدالت آموزشی و مسئولیت اجتماعی، نه تنها به بهبود شرایط تحصیلی دانش‌آموزان قشم کمک می‌کند، بلکه نقشی کلیدی در توسعه پایدار این منطقه خواهد داشت.

 

همگرایی در مسیر توسعه آموزشی

 

یکی از نکات برجسته این تفاهم‌نامه، تاکید بر هم‌افزایی میان سه ضلع اصلی آن یعنی اداره کل نوسازی مدارس، منطقه آزاد قشم، و سرمایه‌گذار محلی است. این همکاری، نمونه‌ای از مدیریت مشارکتی در توسعه زیرساخت‌هاست که می‌تواند به عنوان یک مدل موفق برای مناطق محروم دیگر کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع آموزش در مناطق محروم، این پروژه فراتر از ساخت فضاهای فیزیکی عمل می‌کند و چشم‌اندازی روشن از تغییرات بنیادین در حوزه آموزش و پرورش منطقه ارائه می‌دهد. همچنین، نقش سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش مانند آقای عبدالله اسلامی در این مسیر، نشان‌دهنده ظرفیت بالای جامعه برای مشارکت در پروژه‌های توسعه‌محور است.

 

نقش کلیدی خیرین مدرسه‌ساز

 

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد که خیرین مدرسه‌ساز، نقشی بی‌بدیل در توسعه آموزشی کشور دارند. وی گفت: «مشارکت خیرین در این پروژه نه تنها از نظر مالی حائز اهمیت است، بلکه الگویی از مسئولیت‌پذیری اجتماعی را به جامعه معرفی می‌کند. این نوع اقدامات می‌تواند انگیزه‌ای برای سایر نیک‌اندیشان باشد تا در پروژه‌های مشابه شرکت کنند و تحولی پایدار در زندگی کودکان مناطق محروم ایجاد کنند.»

 

برنامه‌های آینده

 

بر اساس اظهارات مسئولان، این پروژه نقطه آغاز برنامه‌های گسترده‌تری برای بهبود زیرساخت‌های آموزشی در شهرستان قشم است. مهندس باوقار خاطرنشان کرد که در ادامه، برنامه‌های دیگری نظیر بازسازی مدارس فرسوده، افزایش تجهیزات آموزشی، و ارتقای سطح کیفی معلمان در دستور کار قرار خواهد گرفت. این اقدامات می‌تواند زمینه‌ساز افزایش سطح علمی دانش‌آموزان و توانمندسازی آنها برای رقابت در سطح ملی باشد.

 


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate