به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، گردهمایی معاونین مشارکتهای مردمی ادارات کل نوسازی مدارس کشور با حضورعلیرضا راشکی معاون برنامه ریزی توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهدی اربابی مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، سیدفخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان، سیدعبدالله هاشمی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان و معاونین مشارکتهای مردمی ادارات کل نوسازی مدارس کشوربا رویکرد تکمیل پروژه های خیری نیمه تمام و تبیین موارد مربوط به قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در بندرعباس برگزار شد.
علیرضا راشکی معاون برنامه ریزی توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در این گردهمایی با بیان اینکه خواسته رییس سازمان نوسازی مدارس ،عجین شدن با مردم می باشد ، اظهار کرد: آنچه به عنوان مشارکتهای مردمی امروز بدست آوردیم بسیار ارزشمند می باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه خلاقیت و پویایی لازمه واحد مشارکتهای مردمی می باشد، افزود: در حوزه کاری اندیشیدن و سپس اجرا کردن بسیار حائز اهمیت می باشد.
معاون برنامه ریزی توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: عدالت آموزشی و فرصت برابر آموزش حق همه فرزندان اینمرز وبوممی باشد .
راشکی در ادامه فرهنگسازی در حوزه فعالیت خیرین مدرسه ساز ، جذب خیرین مدرسه ساز ونگهداشت خیرین مدرسه ساز را از اهداف کلان مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس اعلام داشت.
به گفته وی،تعیین تکلیف پروژههای نیمه تمام ، پرهیز از شروع پروژههای جدید مشارکتی تا حصول از تامین اعتبار وتکمیل پروژههای نیمه تمام باقیمانده بسیار مهم می باشد.
مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این گردهمایی در خصوص کارگروه عمران و آبادانی اظهار کرد: آنچه مربوط به مدرسه و آموزش پرورش وجود دارد مختص کارگروه عمران آبادانی می باشد.
اربابی در ادامه در خصوص اهداف کارگروه عمران و آبادانی افزود: تسهیل امور ساخت و ساز مدارس کشور توسط خیرین، شناسایی نقاط محروم وتامین نیاز آموزشی منطقه، پل ارتباطی گروههای جهادی داوطلب در خصوص احداث و بهسازی مدارس مدارس با سایر ارگان های دولتی ، شناسایی منابع مالی مختلف جهت ساخت مدرسه، پیگیری راهکارهای سند تحول بنیادین مربوط بهکارگروهعمران، کانون مدارس محلی در مناطق دورافتاده جهت رفع گرفتاری های مردم، درآمدزا بودن مدارس ، استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت مدارس سبک سازی نو طراحی مدل مدرسه جهادی در مناطق محروم می باشد از اهم اهداف کارگروه عمران و آبادانی می باشد.
به گفته وی، چرخه عملیاتی کارگروه عمران و آبادانی شامل وضعیت سنجی ، نیازسنجی، اولویت بندی ، شناخت ظرفیتها و اتصال ظرفیتها به اولویتها می باشد.
مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین محدوده اجرا وجامعه هدف این کارگروه را شامل مناطق مرزی کم برخوردار ، مناطق عشایری، مناطق روستایی کمبرخوردار و حاشیه شهرها اعلام داشت.
اربابی در خصوص چشمانداز کارگروه در افق سه ساله ابراز داشت: استاندارد سازی و حذف مدارس خشتی سنگی کانکسی، رفع نیاز مبرم مدارس به سرویس های بهداشتی مناسب ،احداث حداقل ۳ هزار کلاس درس جهت توسعه فضاهای آموزشی کشور،ترغیب گروه های جهادی بیشتر به میزان ۲ برابر سنوات قبل چشمانداز کارگروه در افق سه ساله می باشد.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان نیز با بیان اینکه مشارکتهای مردمی موتور محرکه ادارات نوسازی مدارس است،اظهار کرد: هر زمان نگاه ویژه ای به مشارکتهای مردمی شده تحولی عظیم رخ داده و این واحد مهترین حوزه در نگاه مردم می باشد.
هاشمی افزود:حضور خیرین و مشارکتهای مردمی در پروژهها تاثیرگذار بوده است.
به گفته وی، نیروی انسانی مهمترین سرمایه بالقوه هر سازمانی بوده و بایستی توجه ویژه ای به آن شود.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه اعتماد خیرین به حوزه مشارکتهای مردمی قابل ستایش می باشد، خاطرنشان کرد: امروز خیرین مدرسه ساز به بازوی توانمند نوسازی مدارس در پروژه ها مبدل شدند.
جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار
ثبت دیدگاه