حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 379 تعداد نوشته های امروز : 0×
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه استان هرمزگان:میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز امسال به بیش از 700 میلیارد تومان می رسد
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
شناسه : 1474
بازدید 321

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، سید فخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه استان ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، خیرین مدرسه ساز ، آموزش و پرورش و ائمه جمعه استان گفت: با نگاهی گذار به مدرسه سازی طی […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، سید فخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه استان ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، خیرین مدرسه ساز ، آموزش و پرورش و ائمه جمعه استان گفت: با نگاهی گذار به مدرسه سازی طی چهار دهه اخیر متوجه می شویم از سرانه یک مترمربع به ازای هر دانش آموز  امروز به سرانه پنج و نیم متر مربع به ازای هر دانش آموز رسیده ایم.

وی با بیان اینکه هرچند که هنوز کمبودهایی در برخی از شهرها احساس می شود، افزود:عبور ما از سرانه متوسط کشوری حکایت از حرکت عظیم و جهادی در امر مدرسه سازی بوده است که مطمئنا نقش پررنگ خیرین مدرسه ساز در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با اعلام اینکه دریکسال اخیر مشارکت خیرین مدرسه ساز بسیار چشمگیر بوده است، ابراز داشت: در یکسال اخیر 352 میلیارد و 500 میلیون تومان مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی استان بوده که در ساخت 110 فضای آموزشی مشارکت داشتند.

هاشمی ادامه داد: امسال نیز پیش بینی ما این است که میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز به بیش از 700 میلیارد تومان در سطح استان برسد.

وی، یکی از سیاست های جدی سازمان نوسازی مدارس کشور را علاوه بر افزایش کمی فضاهای آموزشی، توجه به کیفیت فضاها و معماری مدارس دانست و افزود: امروز مدارس نه فقط به عنوان یک فضای آموزشی بلکه به عنوان کانون تحول فرهنگی مورد توجه جدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه در یکسال اخیر بحران های متعددی را پشت سر گذاشتیم، افزود: در زلزله فین بنیاد برکت و اتاق بازرگانی سنگ تمام گذاشته و 24 فضای آموزشی که نیاز به تعمیر داشته و 12 مدرسه که نیازمند تخریب و بازسازی بوده توسط بنیاد برکت استان تعمیرو بازسازی شده است.
هاشمی همچنین گفت: در منطقه سایه خوش توسط کانون کارشناسان دادگستری استان تهران در کمتر از سه ماه پرونده این پروژه بسته شد ، این مدرسه ساخته شد و 240 دانش آموز این مدرسه از فضای ایمنی و استاندارد بهره مند شدند.
وی در خصوص چالش های حوزه فضای آموزشی است استان اظهار کرد: مطابق با آمار رسمی 19 ونیم درصد مدارس کشور را مدارس غیراستاندارد تشکیل می دهند اما ما در هرمزگان میزان مدارس غیراستانداردمان کمتر از 10 درصد است که این امر بزرگ با همت خیرین مدرسه ساز محقق شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان افزود: در حوزه کمبودفضاهای آموزشی نیز در شهر بندرعباس، میناب و رودان نیازمند اعتبارات ویژه هستیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همیشه یاری گر بوده در حوزه مسوولیت های اجتماعی کمک کنند که سطح سرانه بیش از گذشته به مدرسه سازی اختصاص یابد.
هاشمی با بیان اینکه مدیران قبلی و فعلی آموزش و پرورش نیز در عرصه مدرسه سازی سنگ تمام گذاشتند، خاطرنشان ساخت: با همت و همراهی این مدیران در عرصه ساخت فضاهای آموزشی، بهبود فضای دانش آموزی را شاهد هستیم .


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate