حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 379 تعداد نوشته های امروز : 0×
معاون فنی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان عنوان کرد :هرمزگان صاحب سبک در معماری مدارس
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
شناسه : 580
بازدید 967

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی با بیان اینکه مدرسه  یک مرکز اجتماعی می باشد و کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین قشرهای اجتماعی جامعه را تشکیل می‌دهند که عدم توجه به نیازها و ابعاد کیفی زندگی این قشر از جامعه می­تواند تاثیرات جبران ناپذیری […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی با بیان اینکه مدرسه  یک مرکز اجتماعی می باشد و کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین قشرهای اجتماعی جامعه را تشکیل می‌دهند که عدم توجه به نیازها و ابعاد کیفی زندگی این قشر از جامعه می­تواند تاثیرات جبران ناپذیری در بخش­های مختلف نظام اجتماعی داشته باشد، اظهار کرد: بنیادی ترین هدف مدرسه یادگیری مفاهیم درسی و آموزش رفتار اجتماعی مطلوب است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مدرسه از مهمترین نهادهای آموزشی، اجتماعی و اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت است و رشد متوازن روحی،معنوی و جسمانی دانش آموزان نیاز به فضای آموزشی مناسب دارد ، افزود: امروزه نیاز به فضاهای آموزشی ایی در کشور می باشد که توامان به مسئله ی آموزش،رشد علمی ،مسائل تربیتی و روانشناختی بپردازد .

معاون فنی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ادامه تصریح کرد: فضای آموزشی نقش مهم واساسی در آموزش ویادگیری ایفا میکند، میزان یاددهی ویاد گیری در دوران کودکی با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست وتاثیر بسزایی در رشد وبالندگی جسم وروح دارد ، فضای آموزشی وطراحی آموزشی باید با سن ومقطع تحصیلی دانش آموزان هماهنگ باشد.

به گفته باوقار، با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت آینده سازان سرزمینمان در طراحی مدارس هرمزگان  توجه ویژه ای به حوزه زمینه گرایی،بومی گرایی، پایداری، هویت و فرهنگ درطراحی مدارس صورت گرفته است .

وی همچنین طراحی مناسب یک فضا و رعایت استانداردها و شاخص های کیفی را از عوامل مهم و تاثیرگذار در بالا بردن سطح کیفیت فضاهای آموزشی دانست و افزود: فضای آموزشی را نمی توان فقط در ساختمان مدرسه و کلاسها تلقی نمود بلکه عناصر تشکیل دهنده آن شامل فضاهای ارتباطی، فضاهای پشتیبانی ، اداری ، خدماتی، فضای باز، محوطه وحیاط ،فضاهای پاتوقی و غیره می باشند و باید مجموعه ای باشند که دانش آموز در آن احساس معنی،ارتباط و مفهوم کند و محلی برای رفع کنجکاوی او باشد .

معاون فنی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ادامه ابراز داشت: سعی شده است در طراحی فضای آموزشی استان به کیفیت وجذابیت فضاها توجه بیشتری شود و مطابق با ذوق و سلیقه دانش آموزان بومی منطقه طراحی و اجرا گردد .

باوقار همچنین افزود: کسب چهار رتبه برتر کشوری در طی سالهای 97 و 99  و طراحی بیش از یکصد هزار متر مربع در سه سال اخیر و توجه به بوم و اقلیم در طراحی ها خود نشاهنده این موضوع است که امروزه هرمزگان در طراحی و معماری مدارس صاحب سبک است .

وی در پایان خاطر نشان کرد: مدرسه ابن سینا بندرعباس،کوش کنگ ،کوثر بندرعباس از جمله مدارسی هستند که با معماری خاص در حال اجرا هستند.


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate