حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 375 تعداد نوشته های امروز : 0×
همه باید درس بخوانند؛ حتی فقیرترها
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
شناسه : 631
بازدید 269

کاظم قلم چی متولد ۱۳۳۴ در تهران و بنیانگذار کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی) می‌باشد، او در سال ۱۳۳۴ در یکی از محلات جنوب تهران متولد شد ویک برادر دارد و مادر او معلم بوده‌است که نقش زیادی در زندگی وی داشته‌است. او به علت شرایط نامناسب اقتصادی خانواده از کلاس چهارم ابتدایی مجبور به کار […]

پ
پ

کاظم قلم چی متولد ۱۳۳۴ در تهران و بنیانگذار کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی) می‌باشد، او در سال ۱۳۳۴ در یکی از محلات جنوب تهران متولد شد ویک برادر دارد و مادر او معلم بوده‌است که نقش زیادی در زندگی وی داشته‌است. او به علت شرایط نامناسب اقتصادی خانواده از کلاس چهارم ابتدایی مجبور به کار کردن بوده‌است. در سال ۱۳۵۲ در رشته مهندسی معدن در دانشگاه تهران پذیرفته می‌شود. در سال ۱۳۷۰ کانون فرهنگی آموزش را تاسیس کرده و در سال ۱۳۷۲ ایده برگزاری آزمون‌های منظم را عملی کرد.

پدرخوانده ایی که دوست دارد همه درس بخوانند

این پدرخوانده برای اینکه همه بتوانند درس بخوانند، دو پیشنهاد اساسی دارد: اول اینکه دانش ‏آموزانی که مشکل مالی دارند و سرپرستی‏شان به عهده مادرشان است، بورسیه می‏شوند تا رایگان درس بخوانند. دوم هم ساخت مدارس و کتابخانه است تا نه تنها بعد از خودش این مسیر ادامه پیدا کند بلکه طوری باشد که همه دانش‌آموزان نیازمند بتوانند ازآن بهره‌مند شوند.

آزمون‏ها، کتاب‏ها، ‏برنامه‏ ها و از همه مهم‏تر تبلیغات به نهایت خود رسیده‏ اند. دیگر نمی‏شود اسم کنکور را آورد و از بردن نامش طفره رفت. از اینجا به بعد برنامه ‏ای که کاظم قلم چی برای آینده‏ اش در نظر دارد، این است؛ به جایی برسد که اگر کسی نام او را بشنود، یاد آموزش به معنای کلی ‏اش بیفتد. حالا دیگر او آرزو دارد به جایی برسد که دانش‌آموزان روش فکر کردن را بیاموزند و بتوانند برای خودشان برنامه ‏ریزی کنند؛ فکر کردن به روش قلم‌چی حد نهایت چیزی است که یک پدرخوانده به آن می‏اندیشد.

ساخت و تکمیل 4 مدرسه با 27 کلاس درس در هرمزگان

این مرد بزرگ تعداد 4 مدرسه در شهرستانهای بندرعباس، بندرلنگه، سیریک و میناب احداث نموده است؛ دبستان 6 کلاسه قلم چی در روستای جمال آباد در سال 95، دبستان 3 کلاسه قلم چی در روستای پشت نخل دو آب در سال 95 ، هنرستان 6کلاسه دخترانه فنی و حرفه ای قلم چی در سال 95 و مدرسه 12 کلاسه قلم چی میناب در سال 1400 از جمله مدارسی است که این خیر در استان هرمزگان از خود به یادگار گذاشته است.

تجهیز 12 کتابخانه و هوشمندسازی 12کلاس درس

قلم چی در شهرستانهای بستک، بشاگرد،بندرعباس، بندرلنگه ، پارسیان و جاسک تعداد 12 کتابخانه مدارس را تجهیز کرده است، همچنین در بندرعباس، بندرلنگه و جاسک و میناب 12 کلاس را هوشمندسازی کرده است.

خیر نیک اندیش قلم چی همچنین در بندرعباس در راستای بازسازی خوابگاه فاطمیه دانشگاه فاطمیه فنی و حرفه ای نیز کمک های شایان توجه ای کرده است، بطوری که این خوابگاه از رتبه 4 به رتبه یک ارتقا یافته است.

اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی

وی در آذرماه سال گذشته تعداد 4 هزار و 812 جلد کتاب را با ارزش 219 میلیون تومان به 62 باب کتابخانه در سطح این استان اهدا نموده است.

باشد که امثال این خیر بزگوار در کشور از خود بناهایی برای تعلیم و تربیت نسل فردای ایران اسلامی به یادگار گذارند و راهشان هم ادامه یابد.


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate