حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 375 تعداد نوشته های امروز : 0×
با حضور معاونین فنی ادارات کل نوسازی مدارس کشور؛ کارگروه فنی سازمان نوسازی مدارس کشور در هرمزگان برگزار شد
۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
شناسه : 1428
بازدید 434

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، کارگروه فنی سازمان نوسازی مدارس کشور با حضور سید محمد واعظی نژاد مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سیدفخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان و معاونین فنی نوسازی مدارس کل کشور در جزیره قشم برگزار شد. هاشمی در […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، کارگروه فنی سازمان نوسازی مدارس کشور با حضور سید محمد واعظی نژاد مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سیدفخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان و معاونین فنی نوسازی مدارس کل کشور در جزیره قشم برگزار شد.

هاشمی در این آیین ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد:همه آنچه که در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به آن اشاره شده و در حوزه زیرنظام فضا و تجهیزات است بخش عمده ی آن  به سیاست گذاریهایی که در حوزه معاونت فنی و دفاتر فنی اتفاق می افتاد برمیگردد.

وی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس در حوزه مباحث فنی در کشور صاحب سبک و شناخته شده می باشد، افزود : حوزه دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس و ادارات کل سایر استانها نیزطی سالهای اخیر شاهد اتفاقات و رویدادهای خیلی مهمی بوده ؛ بطوریکه در حوزه های مختلف بدنبال تغییراتی در سیاستگذاری ها نیزبوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان ادامه داد: در سال 97 مدرسه سبز به عنوان دستورکار جدی در سازمان مطرح بود و بعد از آن صنعتی سازی و اتفاقات خوب دیگری نیز رقم خورد و با توجه به شرایط خوبی که بر سازمان حاکم شده است این توقع وجوددارد که بازنگری در برخی سیاستها صورت گیرد .

هاشمی در پایان اظهار امیدواری کرد: اتفاقاتی که در حوزه معاونت فنی ودفاتر فنی روی می دهد ما را به چشم اندازهایی که در سند تحول مشخص کرده رهنمون خواهد کرد.

واعظی نژاد نیز در این کارگروه اظهار کرد: در گردهمایی معاونین فنی در خردادماه بنا شد سه کارگروه تخصصی فنی، نظارت و تجهیزات در کشور تشکیل شود و خوشبختانه بیشترین استقبال در کارگروه فنی توسط 23 استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: سیاستهایی که ما در آینده پیش روی خواهیم داشت و ریاست محترم سازمان نوسازی در گردهمایی اخیر مدیران استانها نیز به این نکات توجه خاص داشتند جز تکالیف اداره کل فنی و تحقیقات سازمان و دفاتر فنی استانها نیز است.

مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بایستی در مدارس برای دانش آموزان پویایی ایجاد کرد، خاطرنشان ساخت: در بحث محوطه سازی ها، کارگروهی درحال تشکیل است که انشالله به صورت ضابطه به استانها نیزانتقال داده می شود.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه طراحی فضاهای آموزشی به عنوان کانون فرهنگی محله حائز اهمیت بوده و هر مدرسه باید یک کانون فرهنگی محله باشد، ادامه داد: بایستی به سمتی برویم که دانش آموز تمایلی به رفتن به خانه نداشته باشد؛ اگر صبحها مدرسه به عنوان محل تعلیم و تربیت استفاده می شود درساعات دیگر به عنوان محلی برای کارهای فرهنگی استفاده شود.

به گفته وی، بحث هویت بخشی به معماری ایرانی اسلامی نیز بسیار حائز اهمیت بوده که 9 دوره آن را برگزار کردیم ، بومی سازی و معماری ایرانی اسلامی در طرح ها خیلی مهم می باشد.

مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه استفاده از نظر بهره برداران نیز مهم بوده که  جلساتی را با سازمانهای دانش آموزی در سطح ملی برگزار کردیم، تصریح کرد:  برای ما مهم است که بدانیم یک دانش آموز به عنوان بهره بردار از فضای آموزشی چه چیزهایی را می خواهد تا در طراحی هایمان از آن استفاده نماییم.

واعظی نژاد همچنین با تاکید بر الزام به ساخت مدارس با رویکرد سبزاظهار کرد: سالها بحث مدرسه سبز در سازمان نوسازی مطرح بوده ودر استانهایی به عنوان پایلوت برگزار شده ،رویکرد ما بایستی این باشد که طرحی مثل مدرسه سبز از دفاتر فنی استانها خارج نشود.

وی در خصوص استفاه ازفناوریهای نوین اظهار کرد:  آموزش مجازی به بسته های آموزش و پرورش در دوران کرونا افزوده شد و بایستی مدارس به صورتی طراحی گردد که امکان تدریس هاس مجازی در آنها فراهم گردد.

گفتنی است؛ در این کارگروه فنی 2 روزه که تا 8 دیماه در جزیره قشم در حال برگزاری است قرار است در خصوص مباحث فنی به بحث و تبادل نظر پرداخته شود.


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate