حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 380 تعداد نوشته های امروز : 1×
به نیابت از رییس محترم جمهور و با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد؛ آیین بهره برداری همزمان از 200 فضای آموزشی و پرورشی در استان/800کلاس درس هدیه دولت به دانش آموزان هرمزگانی در چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب و در دور دوم سفر رییس جمهور
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
شناسه : 2573
بازدید 80

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان؛ آیین بهره برداری همزمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور که براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود با حضور رییس محترم جمهور در شهرستان بشاگرد برگزار شود به دلیل شرایط نامساعد جوی با حضور رضامراد صحرائی وزیر […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان؛ آیین بهره برداری همزمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور که براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود با حضور رییس محترم جمهور در شهرستان بشاگرد برگزار شود به دلیل شرایط نامساعد جوی با حضور رضامراد صحرائی وزیر آموزش و پرورش و حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور ، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان و جمعی از مسئولین از محل مدرسه شبانه روزی شهید ذاکر گوهران بشاگرد برگزار و ۴۰۰۰ کلاس درس در دهه فجر به دانش آموزان سراسر کشور هدیه داده شد که سهم دانش آموزان هرمزگانی 200 پروژه در قالب 800 کلاس درس بود.

وزیر آموزش و پرورش که در بدو ورود به مدرسه شهید ذاکر با استقبال گرم و شعارهای حمایتی خیل جمعیت حاضر در مدرسه که برای دیدار با رییس جمهور آمده بودند روبرو شد در سخنان کوتاهی ضمن اعلام مراتب سلام ‌و‌ درود رییس محترم جمهور ،ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت این دیدار صورت پذیرد.

صحرایی با اشاره به اولویت قرار دادن رفع مشکلات آموزشی در بشاگرد اظهار کرد: به زودی دو هنرستان فنی و حرفه ای شبانه روزی دخترانه و پسرانه در بشاگرد ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: بیشترین دانش آموزان مدارس شبانه روزی در کشور به شهرستان بشاگرد اختصاص دارد ولی متاسفانه در دوره های گذشته نسبت به مدارس شبانه روزی بی مهری های زیادی شده است و با اینکه در دولت سیزدهم سرانه هنرستانها را دو و نیم برابر افزایش دادیم ولی بازهم این سرانه کم و جوابگوی نیازهای دانش آموزان نیست که در آینده ای نزدیک به سرانه اختصاصی مدارس شبانه روزی اضافه خواهیم داد.

وزیر اموزش و پرورش از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تجهیزات فضاهای آموزشی و پرورشی شهرستان بشاگرد خبر داد و تاکید کرد: بخشی از این اعتبار که در بهمن ماه تخصص خواهد یافت در توسعه تجهیزات آموزشی ،پرورشی ،ورزشی هنرستانهای ضمیمه و روستا مرکزی استفاده می شود.

رضامراد صحرایی با اشاره به وجود مدارس فرسوده در بشاگرد، یادآور شد: بسیاری از ساختمان های مدارس بشاگرد مقاوم نیستند که در قالب طرح شهید عجمیان در دولت سیزدهم با همراهی گروه های جهادی و مردمی این مراکز را بهسازی و نوسازی خواهیم کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: در دولت سیزدهم تمامی پروژه های نیمه تمام مدارس تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید و یکی از اولویت های اصلی تکمیل پروژه های خبری است که در دولت قبل ناتمام رها شده اند.

وی تصریح کرد: محرومیت زدایی و ایجاد عدالت در دستور کار ویژه دولت سیزدهم قرار دارد و افتتاح یک پنجم از پروژه های آموزشی کل کشور در هرمزگان گواهی روشن بر این امر است.

صحرایی در ادامه اذعان داشت: طی فرایند استخدامی جدید آموزش و پرورش ۲۵۰ نفر معلم به بشاگرد اختصاص یافته است و قول می دهیم که این تعداد با اولویت داوطلبان عزیز بشاگردی جذب شوند تا کمبود معلم در این منطقه مرتفع شود.

وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم همچنین خاطر نشان کرد: کلنگ پروژه های زیادی در گذشته زده شده است که این دولت مصمم است این پروژه های نیمه تمام را تکمیل نماید.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: توجه ویژه رییس محترم جمهور به شهرستان بشاگرد بی سابقه است ، این مایه مباهات بوده که رییس جمهور کشور نقطه تمرکز خود را منطقه محروم کشور قرار می دهد، قوی شدن منطقه محروم یک راهبرد ویژه مدیریتی است،ایشان برای حضور در بین شما اصرار داشت که به دلیل شرایط نامساعد جوی این امکان فراهم نشد .

توسعه مدرسه سازی نشان تلاش دولت جهت تحقق عدالت

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در آیین بهره برداری همزمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور که از مسیر مجازی به بشاگرد متصل شده و قرار بود با فرمان رییس جمهور دولت سیزدهم ۴۰۰۰کلاس درس در دومین روز فجر ۴۵ به دانش آموزان عزیز هدیه داده شود، حضور یافت.

وی با بیان اینکه عدالت موتور محرکه برای تمام فعالیتهاست، افزود: این موضوع که این دولت قریب به 6 هزار و 750 مدرسه به دانش آموزان تقدیم کرده نشان از تلاش شبانه روزی دولت برای تحقق عدالت می باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: رییس جمهور از خیرین که درانقلاب مدرسه سازی نقش داشتند قدردانی ویژه ای کرده، در این دولت 31 هزار و 877 کلاس درس در راستای عدالت آموزشی به دانش آموزان تقدیم شده است.

صحرائی در پایان با اشاره به اینکه 41 هزار میلیارد تومان سهم ما از منابع دولت و خیرین برای ساخت این فضاهای آموزشی می باشد، خاطر نشان کرد: بیش از 60 درصد این پروژه ها در روستا ها بوده که نشان می دهد فرزندان روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته در کانون توجه دولت هستند.

گفتنی است، سازمان نوسازی مدارس کشور در دولت سیزدهم با رویکرد فعال نمودن گروه‌های جهادی و مردمی و توجه ویژه به جایگاه خیرین محترم تعداد 6 هزار و 756 فضای آموزشی و پرورشی به استعداد31 هزار و 877 کلاس درس به دانش آموزان عزیز اهدا نموده، طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود این مراسم با شکوه با حضور رییس جمهور انقلابی و مردمی دولت سیزدهم برگزار شود که به علت شرایط نامساعد جوی امکان حضور ریاست محترم جمهور و هیئت همراه در بشاگرد میسر نبوده و برنامه باحضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد.


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate