حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 359 تعداد نوشته های امروز : 0×
مدارس کانکسی هرمزگان تا ۱۴۰۲ برچیده می‌شود
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
شناسه : 934
بازدید 261

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید فخرالدین هاشمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حذف مدارس کانکسی و جایگزینی آن به محیط ایمن، بیش از ۵۰۰ دانش آموز در شهرهای مختلف هرمزگان از فضای آموزشی استاندارد بهره […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید فخرالدین هاشمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حذف مدارس کانکسی و جایگزینی آن به محیط ایمن، بیش از ۵۰۰ دانش آموز در شهرهای مختلف هرمزگان از فضای آموزشی استاندارد بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه در صورت جذب اعتبارات دولتی و خیران مدرسه ساز این مدرسه‌ها تا مهرماه ۱۴۰۲ کانکس های آموزشی در هرمزگان برچپیده می شود، بیان داشت: البته تلاش داریم تا در سال‌جاری مدرسه ایمن جایگزین کانکس های آموزشی که جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز دارند، کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار داشت: مدرسه‌های در دست ساخت ۱۲ کلاسه چهچکور در حاشیه شهر بندرعباس با بیش از ۴۰۰ دانش آموز و مدرسه ۶ کلاسه شهید کلاهدوز پشته علی آباد میناب با ۲۳۰ دانش آموز تا پایان مهرماه ساخته می‌شوند که با تحویل آن به آموزش و پرورش استان ۲۱ کانکس برچیده می شود.

هاشمی یادآورشد: همچنین تا مهرماه امسال مدرسه سه کلاسه زرتوجی میناب و مدرسه ۶ کلاسه دستگرد درگاز بشاگرد تحویل آموزش و پرورش هرمزگان شده و دانش آموزان از کانکس وارد مدرسه ایمن می شوند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه‌های کانکسی شامل کانکس مستقل و وابسته به مدارس است، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۱ مدرسه کانکسی مستقل در شهرهای استان وجود دارد که بیشتر این مدارس دارای جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۱۰ نفر هستند.

هاشمی ادامه داد: مدارس کانکسی در همه شهرهای هرمزگان وجود دارد و تنها مربوط به منطقه خاصی نیست اما این آمار در مدارس مرکز و شرق استان بیشتر و در مناطق غربی استان کمتر است.

وی گفت: در تلاش هستیم با اجرای طرح ملی «شهید پناهی» و با مشارکت بنیاد برکت، مدارس کانکسی را جمع آوری کنیم که اولویت با مدارس کانکسی مستقل است.

«طرح شهید دانش ‌آموز «رضا پناهی» به منظور ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۰ دانش ‌آموز در کشور به همت خیران، بسیجیان و جهادگران از ۲۸ تیرماه آغاز شده و در قالب آن ساماندهی یکهزار و ۱۲۶ مدرسه سنگی و کانکسی با جمعیت بالای۱۰ دانش آموز در کشور در دستورکار سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدرسه‌ها هرمزگان اظهار بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح شهید پناهی بتوانیم بحث مدارس کانکسی مستقلی که جمعیت دانش آموزی پایدار دارند، را با ساخت مدارس ایمن به سرانجام برسانیم.

هاشمی یادآورشد: بسیاری از کانکس های آموزشی نیز در حاشیه و در کنار ساختمان های مدارس قرار گرفته اند که این موضوع تحت عنوان توسعه کلاس ها در نشست اخیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان مطرح و مقرر شد که امسال اعتبار خوبی برای این منظور به شهر بندرعباس به عنوان پایلوت و نمونه داشته باشیم تا بتوانیم کلاس های درس جدید را در مدارس دایر کنیم.

وی گفت: در شهرستان رودان نیز بحث توسعه کلاس ها از مصوبه های شورای اداری این شهرستان بوده که ۱۰ کلاس درس به مدارس دایر اضافه شود که با ساخت این کلاس ها، از میزان کانکس ها کم خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: با ساخت و تحویل مدارس از مهرماه امسال به بعد یک کاهش قابل ملاحظه ای در کلاس های درس کانکسی در استان هرمزگان خواهیم داشت.

وی البته درباره دلیل دایر شدن مدارس کانکسی در مناطق مختلف استان گفت: بخشی از این موضوع بدلیل شرایط اقلیمی (کوهستانی و کویری) و بخش دیگری مربوط به کم بودن جمعیت دانش‌آموزی آن مناطق است.

پنج مدرسه کپری درهرمزگان/کپرزدایی در صورت تثبیت جمعیت دانش آموزی محقق می شود

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان همچنین با اشاره به فلسفه وجودی مدارس کپری در استان و اینکه چرا هنوز مدارس کپری در استان داریم، گفت: مدارس کپری در سطح استان حداکثر پنج مدرسه است که تعداد جمعیت دانش آموزی این مدارس زیر ۱۰ نفر است.

هاشمی با اشاره به اینکه این مدارس بیشتر در منطقه جانوری جاسک است، گفت: دلیل اصلی این مدارس این است که تقریبا در همه این مناطق بنابراعلام نظر اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان،به علت عشایری بودن، جمعیت ثابتی در آن منطقه نیست و موضوع دیگر این است که تعداد جمعیت دانش آموزان این مناطق رو به کاهش است.

وی بیان داشت: چنانچه آموزش و پرورش هرمزگان به ما اعلام کند که مدرسه کپری با جمعیت ثابت دانش آموزی دارد، نوسازی مدارس هرمزگان این آمادگی را دارد که اقدام به ساخت مدرسه حتی یک کلاسه در آن منطقه کند.

وزیر آموزش و پرورش در خردادماه امسال در سفر به هرمزگان پس از بررسی وضعیت فضاهای آموزشی مناطق سخت گذر و کوهستانی شهرستان جاسک، در نشست شورای آموزش و پرورش این استان گفت: تمامی مدرسه‌های کپری و کانکسی در مناطق محروم و کمتربرخوردار کشور که تعداد دانش آموزان در آن زیاد باشد، جمع آوری می‌شود.

یوسف نوری افزود: برای برچیده شدن کلاس‌های درس کپری و کانکسی در سطح کشور، تاکنون نشست های با خیران مدرسه ساز و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار شده است.

 


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: ویژه خبری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate