حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 359 تعداد نوشته های امروز : 0×
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان؛پرونده مدارس غیراستاندارد منطقه زلزله‌زده فین بندرعباس تا دهه فجر ۱۴۰۱ بسته می‌شود
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
شناسه : 958
بازدید 268

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان، سید فخرالدین هاشمی با اشاره به اینکه پس از زلزله فین بندرعباس تعداد ۳۱ کلاس درس مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ آسیب جدی وارد شد، گفت: پرونده این مدرسه‌های قدیمی و غیراستاندارد تا دهه فجر امسال بسته می‌شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان، سید فخرالدین هاشمی با اشاره به اینکه پس از زلزله فین بندرعباس تعداد ۳۱ کلاس درس مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ آسیب جدی وارد شد، گفت: پرونده این مدرسه‌های قدیمی و غیراستاندارد تا دهه فجر امسال بسته می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان افزود: درحال حاضر ۶ مدرسه سه تا ۶ کلاسه در منطقه زلزله زده فین درحال ساخت است و عملیات اجرایی ساخت چهار مدرسه یک کلاسه نیز بزودی در این منطقه آغاز و تا دهه فجر امسال تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی بیان داشت: بیش از ۲۰ مدرسه در منطقه زلزله زده فین هم نیاز به تعمیر و یا مقاوم سازی داشتند، که در کمتر از یکماه پس از وقوع زلزله تعمیرات اساسی آن انجام شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار داشت: همچنین در آذرماه سال گذشته در راستای رفاه حال دانش آموزان، ۲۲ کانکس به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مدرسه‌های زلزله زده فین بندرعباس اهدا شد.
هاشمی تصریح کرد: ساختمان‌های مدرسه‌ها در زلزله فین آزمون خوبی را پشت سرگذاشتند و پس از زلزله تعداد زیادی از این مدرسه‌ها به عنوان ساختمان‌های پشتیبان و خدمات رسان در اختیار نیروهای امدادی و جهادی و هلال احمر قرار گرفت.
«۲۳ آبان ماه سال ۱۴۰۰ زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی شهر فین بندرعباس در هرمزگان را لرزاند که در این زلزله بیش از سه هزار واحد مسکونی آسیب دید.»
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان همچنین به زلزله تیرماه امسال در منطقه سایه‌خوش بندرلنگه اشاره کرد و گفت: مدرسه قدیمی ۱۵ خرداد این منطقه که در سال ۱۳۴۸ ساخته شده بود، تخریب شد که با رایزنی انجام شده چهار روز بعد از وقوع زلزله؛ کانون کارشناسان دادگستری استان تهران هزینه ۱۰۰ درصدی احداث مدرسه جدید را متقبل شد.
وی ابراز داشت: این مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۵۰۰ مترمربع درحال ساخت است؛ تلاش داریم تا پایان مهرماه این فضای آموزشی به بهره برداری برسد و ۲۴۰ دانش آموز در مدرسه ایمن تحصیل کنند.
هاشمی یادآور شد: در مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان نیز بیش از ۴۰ هزار مترمربع قرارداد عایق کاری بام (ایزوگام) منعقد شد که در بخش قابل توجهی از مدارسی که به ایزوگام نیاز دارند تا قبل از مهرماه امسال این کار انجام می‌شود.
وی ابراز داشت: در حال حاضر ۲۷۸ پروژه مدرسه‌سازی در قالب یکهزار و ۵۴ کلاس درس با زیربنای۱۳۷ هزار و ۲۵۸ مترمربع زیربنا در استان هرمزگان در دست اجرا است.


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: ویژه خبری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate