حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 359 تعداد نوشته های امروز : 0×
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان؛ تعداد مدارس غیراستاندارد هرمزگان تا مهرماه امسال کاهش پیدا می‌کند
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
شناسه : 949
بازدید 223

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با بیان اینکه برای استانداردسازی مدارس۲۰ هزار میلیارد ریال نیاز گفت: در حال حاضر ۳۵۳ مدرسه غیراستاندارد و ناایمن در قالب ۲ هزار کلاس درس در استان وجود دارد […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با بیان اینکه برای استانداردسازی مدارس۲۰ هزار میلیارد ریال نیاز گفت: در حال حاضر ۳۵۳ مدرسه غیراستاندارد و ناایمن در قالب ۲ هزار کلاس درس در استان وجود دارد که بخش قابل توجهی از این مدارس تا مهرماه امسال به کمتر از ۳۰۰ فضا کاهش پیدا خواهد کرد.

سید فخرالدین هاشمی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به اینکه مدارس غیراستاندارد شامل مدارس تخریبی و نیازمند مقام سازی است، افزود: مدرسه‌های غیراستاندارد هرمزگان بیشتر مربوط به شهرهای میناب، بندرعباس، قشم و رودان است.
وی بیان داشت: طبق اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش ۱۹ و نیم درصد مدرسه‌های کشور را مدارس غیراستاندارد تشکیل می‌دهند؛ یعنی به ازای هر ۱۰۰ مدرسه به طور میانگین ۱۹ مدرسه غیراستاندارد است که خوشبختانه مدرسه های غیراستاندارد هرمزگان حدود ۱۰ درصد کل مدرسه‌های ما را نشان می‌دهد که از این جهت نسبت به میانگین کشوری شرایط بسیار بهتری داریم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار داشت: در واقع شرایط ما نسبت به کشور خوب است ولی تا آخرین کلاس درس غیراستاندارد در استان برچیده نشده؛ دست از تلاش برنمی‌داریم و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا این مدرسه‌ها زودتر برچیده شوند.
هاشمی با اشاره به اینکه مجمع خیران هرمزگان در بحث مدرسه سازی و استاندارد سازی فضاهای آموزشی در استان کمک فراوانی کردند، ابراز داشت: هم اکنون ساخت بیش از ۷۰ درصد پروژه‌های آموزشی در استان با مشارکت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی خیران مدرسه ساز است.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به سیاست گذاری انجام شده از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور، تمامی خیران را به سمت ساخت و مقام سازی مدرسه‌های غیراستاندارد در استان هدایت می کنیم.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان تصریح کرد: مدرسه‌های استاندارد جدید دراستان باتوجه به رشد جمعیتی دانش آموزان ساخته می شود و عمده مدارسی که نگران خطر ریزش سقف داشته را تخریب و بازسازی کرده ایم و تنها تعداد اندکی از این‌ها فضاها باقی‌مانده که در اولویت ساخت است.
وی یادآورشد: در سال ۹۶ تعداد مدرسه‌ها تخریبی غیراستاندارد در هرمزگان ۸۸۲ مدرسه بوده که باتوجه به ساخت و سازهای بسیار خوبی که در این سال‌ها صورت گرفته تا قبل از مهرماه امسال به ۳۵۳ مدرسه می رسد و بیش از ۵۰۰ مدرسه استاندارد سازی شده است.
هاشمی گفت: امیدواریم که تا پایان دولت سیزدهم بحث استانداردسازی فضاهای آموزشی هرمزگان به سرانجام برسد و دیگر شاهد مدرسه‌های غیراستاندارد در استان نباشیم و یا تعداد آن‌ها حداقل ۲ رقمی و به زیر ۱۰۰ مدرسه برسد.
وی ادامه داد: این امر مستلزم مشارکت مردم و خیران مدرسه ساز و هم ابلاغ اعتبارات خوب دولتی است که با کمک یکدیگر بتوانیم پرونده مدرسه‌های غیراستاندارد در هرمزگان را ببندیم.
۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استانداردسازی مدرسه های هرمزگان نیاز است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: برای استاندارد سازی فضاهای آموزشی ناایمن در استان نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.
هاشمی یادآورشد: هرمزگان دارای ۱۵ هزار کلاس درس است که حدود ۲ هزار کلاس درس آن غیراستاندارد بوده که باتوجه به ساخت و سازهای انجام شده از مهرماه امسال این کلاس‌های درس به یکهزار و ۵۰۰ کلاس برسد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با افزایش اعتبار در بحث مشارکت خیران و اعتبارات دولتی مواجه شده ایم، ابرازداشت: سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد ریال مشارکت خیران مدرسه ساز و چهار هزار میلیارد ریال اعتبارات دولتی بوده است که اگر روند ابلاغ اعتبارات و مشارکت خیران به همین صورت ادامه داشته باشد امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم بحث مدرسه های غیراستاندارد را جمع کنیم.
این مسوول حضور و مشارکت خیران مدرسه ساز در امر مدرسه سازی را بسیار ویژه دانست و ضمن قدردانی از این قشر گفت: امیدواریم با استمرار این میزان مشارکت بتوانیم هرچه سریع‌تر شاهد احداث مدرسه‌های ایمن و استاندارد در سطح استان باشیم.
هاشمی همچنین به زلزله تیرماه امسال در منطقه سایه خوش بندرلنگه اشاره کرد و گفت: مدرسه قدیمی ۱۵ خرداد این منطقه که در سال ۱۳۴۸ ساخته شده بود، تخریب شد که با رایزنی انجام شده چهار روز بعد از وقوع زلزله؛ کانون کارشناسان دادگستری استان تهران هزینه ۱۰۰ درصدی احداث مدرسه جدید را تقبل کردند.
وی ابرازداشت: این مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۵۰۰ مترمربع درحال ساخت است و تلاش داریم تا پایان مهرماه امسال این فضای آموزشی به بهره برداری برسد و ۲۴۰ دانش آموز در مدرسه ایمن تحصیل کنند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان یادآورشد: در سیل اخیر نیز هیچ مدرسه ای تخریب نشد و عمده خسارت وارده بیشتر در بخش دیوار محوطه و یا مدرسه ای که نیاز به تعمیرات داشته، بوده است که بخشی از این تعمیرات هم اکنون انجام شده است.

 


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: ویژه خبری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate