حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 361 تعداد نوشته های امروز : 0×
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان:مشارکت صنایع و بنگاههای اقتصادی استان در مدرسه سازی ناچیز است/ بسته شدن پرونده مدارس تخریبی نیازمند یکهزار و 500 میلیارد تومان اعتبار
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
شناسه : 1523
بازدید 308

  به گزارش روابط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، سیدفخرالدین هاشمی با اشاره به مشارکت خیرین در حوزه مدرسه سازی اظهار کرد: طی یکسال اخیر مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان 352 میلیارد و500 میلیون تومان بوده و در 110 فضای آموزشی مشارکت داشتند. وی با بیان اینکه مقیاس مشارکت صنایع […]

پ
پ

 

به گزارش روابط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، سیدفخرالدین هاشمی با اشاره به مشارکت خیرین در حوزه مدرسه سازی اظهار کرد: طی یکسال اخیر مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان 352 میلیارد و500 میلیون تومان بوده و در 110 فضای آموزشی مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه مقیاس مشارکت صنایع و بنگاههای اقتصادی استان در مدرسه سازی ناچیز بوده است ، افزود: شرکت پالایش نفت آفتاب ،فولاد هرمزگان، شرکت آتراکران انرژی ، شرکت حمل و نقل و اتاق بازرگانی از مجموعه هایی بودند که به صورت ویژه در امر مدرسه سازی در استان مشارکت کردند.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در ادامه ابراز داشت: با توجه به ظرفیتهای عظیمی که در استان وجود دارد مطالبه مردمی این است که مشارکت در حوزه مدرسه سازی در استان بیش از این باشد.

هاشمی همچنین در خصوص پروژه های در حال اجرا در استان اظهار  کرد: در حال حاضر214 پروژه مدرسه سازی در قالب 897 کلاس درس در سراسر استان در حال اجرا بوده که از این تعداد 164 پروژه در قالب694 کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز در حال ساخت می باشد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل 214 پروژه در حال اجرا در استان قریب به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه در بهمن ماه امسال 240 کلاس درس استاندارد به مجموع فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد شد، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود در مهر و بهمن ماه 1402 تعداد 700 کلاس درس جدید نیز به مجموع فضاهای آموزشی استان اضافه شود.

هاشمی با اعلام اینکه بیش از 60 درصد کلاس های درس در حال  ساخت در مناطق روستایی خواهد بود ، افزود: البته میزان مشارکت خیرین در مناطق روستایی نیز بیشتر می باشد.

وی همچنین با بیان اینکه در سطح کشور 19/5 درصد مدارس را مدارس تخریبی تشکیل می دهند، اظهار کرد: در استان هرمزگان با وجود مشارکت خیرین و منابع اعتباری، کمتر از 10 درصد مدارس جز مدارس تخریبی قرار می گیرند و از 3 هزار و 300 فضای آموزشی در سطح استان کمتر از 300 فضای آموزشی جز مدارس غیر استاندارد می باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی به یکهزار و 500 میلیارد تومان اعتبار جهت بسته شدن پرونده مدارس تخریبی در استان نیاز است.

هاشمی با اشاره به اینکه در سال 96 تعداد مدارس تخریبی استان قریب به 900 مدرسه بوده است ، گفت:  در 5سال اخیر در استان بیش از 500 مدرسه تخریب و بازسازی شده است.

به گفته وی، سرانه فضای آموزشی در سطح کشور 5/2 مترمربع بوده که در استان 5/5 مترمربع بوده که از متوسط سرانه کشوری فراتر است منتها در شهرستانهای بندرعباس، میناب و قشم سرانه فضای آموزشی 4/2 مترمربع بوده که از متوسط کشور و استانی پایین تر می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در ادامه اظهار کرد: دربندرعباس عمده ترین چالش مربوط به شهرک پیامبر اعظم می باشد، رشد زیرساختها در حوزه آموزش متناسب با افزایش جمعیت در این منطقه نبوده است و 7 فضای آموزشی دوشیفته در این شهرک وجود دارد .

هاشمی با بیان اینکه با توجه به ارزیابی های صورت گرفته بیش از 20 فضای آموزشی دیگر بایستی در شهرک پیامبر اعظم احداث شود، افزود: در حال حاضر در شهرک پیامبراعظم 2 پروژه 18 کلاسه و 21 کلاسه در حال ساخت بوده که مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد ، 2 مدرسه دیگر نیز اخیرا به دستور استاندار محترم قرار است با مشارکت راه و شهرسازی و فولاد هرمزگان عملیات اجرایی آن در شهرک پیامبر اعظم آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم به سمت عدالت آموزشی حرکت کنیم و در شهرهایی که سرانه فضای آموزشی کمتری دارند هر چه سریعتر به سرانه استاندارد برسند، خاطرنشان کرد: با مشارکت زایدالوصوف خیرین 140 مدرسه غیر استاندارد در شرق استان طی 3 سال اخیر مورد تخریب و بازسازی قرار گرفته و در بندرعباس با تدبیر استاندارد محترم امیدواریم بتوانیم سرانه فضای آموزشی را ارتقا دهیم.


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate