حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 375 تعداد نوشته های امروز : 0×
انجمن خیرین مدرسه ساز معلم و دانش آموز شهرستان رودان الگوی مشارکت در مدرسه سازی است
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
شناسه : 1332
بازدید 394

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان هرمزگان، نادر صفایی خیر مدرسه ساز درشهرستان رودان بوده که قریب به 500 نفر از معلمان ، کادر اداری آموزش و پرورش و دانش آموز شهرستان رودان را در قالب انجمن خیرین مدرسه ساز معلم و دانش آموز گرد هم آورده است. وی که […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان هرمزگان، نادر صفایی خیر مدرسه ساز درشهرستان رودان بوده که قریب به 500 نفر از معلمان ، کادر اداری آموزش و پرورش و دانش آموز شهرستان رودان را در قالب انجمن خیرین مدرسه ساز معلم و دانش آموز گرد هم آورده است.

وی که رییس هیات مدیره انجمن خیرین مدرسه ساز معلم و دانش آموز شهرستان رودان بوده این انجمن را با همت والا و نیت نیک معلمان و کادر اداری آموزش و پرروش ودانش آموزان از 4 سال پیش در این شهرستان ایجاد کرده است.

صفایی در خصوص سوابق اداری خود ابراز کرد: مدیریت آموزش و پرورش رودان ، معاونت آموزشی اداره ،تدریس درمدارس ، معاونت آموزشی و پرورشی تربیت بدنی  اداره،  مدیر دبیرستان،  معاون مدرسه و تدریس از سوابق کاریم می باشد.

این خیر نیک اندیش در خصوص هدف ایجاد این انجمن در شهرستان رودان ابراز داشت: انجمن خیرین مدرسه ساز معلم و دانش با هدف توسعه فرهنگ مشارکت در جامعه تشکیل شده است؛ مدارس تخریبی، کانکسی و 2 شیفته در شهرستان رودان زیاد بود و این نیاز ایجاب می کرد با تشکیل اینچنین انجمنی مشارکت در ساخت مدارس در شهرستان رودان را بالا برد.

صفایی در ادامه توسعه فرهنگ مشارکت در جامعه را شعار انجمن خیرین مدرسه ساز معلم و دانش آموز اعلام کرد و افزود: با همت والای معلمان و دانش آموزان شهرستان رودان موفق شدیم عملا شعار توسعه فرهنگ مشارکت را عملی نماییم.

به گفته وی، 4 سال پیش با اعلام فراخوانی از معلمان ، دانش آموزان ،کادر فنی اداره آموزش و پرورش شهرستان و بازنشستگان رودان دعوت شد تا در اقدام نیک مشارکت در ساخت مدارس شرکت نمایند که قریب به تعداد 500 نفر از این افراد با امضای موافقت اختصاص بخشی از حقوق ماهانه خود در ساخت مدارس در شهرستان رودان مشارکت کردند.

صفایی در ادامه انگیزه بسیاری از خیرین جهت مشارکت در ساخت مدارس را باقیات و صالحات اعلام داشت و گفت: به عنوان مثال خدمتگزاری در یکی از مدارس انگیزه خود از مشارکت در اقدام به ساخت مدارس را از ماندگارترین باقیات و صالحات می داند و یا مثلا دانش آموزان مدرسه ای در رودان ماهانه به انجمن کمک می کنند و بعضا دانش آموزی هدیه تولد خود را جهت کمک به ساخت مدرسه در اختیار انجمن قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه 4 سال پیش مدیر آموزش و پرورش رودان بوده و در آن زمان توانست خیلی از افراد را متقاعد به اقدام خیرمشارکت در ساخت مدارس نماید ، خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد 11 نفر عضو هیات مدیره انجمن خیرین مدرسه ساز معلم و دانش آموز شهرستان رودان می باشند.

این خیر با بیان اینکه 3 ماه بعد از بازنشستگی مدرسه ای را ساخته است، گفت: پروژه 6 کلاسه در شهرک امام حسن رودان را آغاز کرده که هیچ گونه فضای آموزشی در آنجا وجود نداشت و زمین آن مدرسه را هم خیرین شهرستان رودان تقبل کردند.

به گفته وی، زمین چمنی را در دبیرستان نمونه دولتی علامه امینی شهرستان رودان را نیز 2 سال پیش انجمن خیرین مدرسه ساز معلم ودانش آموز تقبل کرد.

این خیر ادامه داد: 4 سال پیش انجمن با سرمایه 4 میلیون تومانی فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون از تهران نیز موسسه ای پیش پرداخت توسعه 2 کلاسه در مدرسه شاهد پسرانه رودان را تقبل کرده است.

صفاری با بیان اینکه هدف خود و خیرین دیگر انجمن، ماندگاری فرهنگ مشارکت است ، اظهار کرد: ماندگاری فرهنگ مشارکت کار مقدسی می باشد؛ در مناطقی مدرسه به تعداد کافی برای فرزندان این مرزوبوم وجود ندارد ، علاقمندی به فرهنگ مشارکت را بایستی از دانش آموزان آغاز کنیم.

به گفته وی، زمانی که معلم و خدمتگزار مدرسه ایی اقدام به کمک مبلغی از حقوق خود برای ساخت مدرسه می نمایند در واقع  دانش اموز را برای اقدام به مشارکت ترغیب می نمایند.

صفاری با بیان اینکه اعتقاد قلبی ام این است که هر جامعه ای که به مدرسه و آموزش و پرورش اهمیت داده جامعه موفقتری بوده است ،افزود: اهمیت به مدرسه و آموزش و پرروش باعث رشد جامعه خواهد شد.

این خیر نیک اندیش ادامه داد: انتظارم از مسوولین این است که تقسیم ثروت و بودجه بیت المال را به جاهایی که نیازهای بیشتری دارند سوق دهند.

وی با اشاره به رعایت شاخص های تقسیم بندی بودجه در مناطق ابراز داشت: اگر مبلغی قرار است صرف پیشرفت جامعه ای شود شاخص های تقسیم بندی آن بودجه را رعایت نماییم.

صفاری همچنین با بیان اینکه حضور خیرین در شرق استان بسیار کمرنگ می باشد، خاطرنشان ساخت: مشارکت در شرق استان به اندازه کافی فرهنگسازی نشده است و سوق دادن افراد به مشارکت در این منطقه بسیار کمرنگ می باشد.

وی با اشاره به اینکه ثروت به اندازه کافی در شرق استان وجود دارد ، اظهار کرد: فرهنگسازی برای مشارکت در شرق استان صورت نگرفته است و می طلبد همه عزیزان در استان همکاری نمایند،از دانش آموزان مقطع ابتدایی بایستی شروع کرد و فرهنگسازی برای مشارکت را در وجودشان نهادینه کرد، در صورت حمایت و یاری مسوولین این امر به درستی انجام خواهد گرفت.

این خیر نیک اندیش ابراز داشت: خودم به تنهایی قبل از آغاز بکار انجمن ،فضای آموزشی 12 کلاسه ایی را در سال 86 تاسیس کرده و در بازه زمانی 6 ماهه مدرسه 8 کلاسه را ساخته و در سال 90 آن را به 12 کلاسه توسعه دادم.

وی در خصوص اقدامات برای ترغیب افراد به مشارکت و فرهنگسازی این اقدام نیکو اظهار کرد: همکاری صداوسیما و جلسات متعدد با مدیران از اقدامات مهم و تاثیرگذاری می باشد که می تواند در ماندگاری فرهنگ مشارکت بسیار تاثیرگذار باشد.

صفاری افزود: همکاران فرهنگی شهرستان رودان4 سال پیش با مشارکت هر سهم 10 هزار تومانی با میل و رغبت خود در ساخت مدرسه مشارکت کردند، خودم در آن زمان به عنوان مدیرآموزش و پرورش 10 سهم گذاشته و پیش قدم این امر بودم.

به گفته وی، در حال حاضر 500نفر عضو انجمن خیرین مدرسه ساز معلم و دانش آموز شهرستان رودان می باشند و حمید قدسی از خیرین شهرستان رودان نیز همکاری نزدیکی با انجمن خیرین مدرسه ساز معلم دانش آموز داشته که جا دارد از همت والای این خیر نیک اندیش قدردانی نمایم.

 


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate