حدیث
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 379 تعداد نوشته های امروز : 0×
گام‌های نهایی تا برگزاری نخستین رویداد ملی «مدارس آینده»
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۲۱
شناسه : 1169
بازدید 203

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، نخستین رویداد ملی «مدارس آینده» که با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار خواهد شد، مراحل پایانی دریافت آثار و مقالات شرکت کنندگان را طی می کند تا شاهد رونمایی از طرح‌های نوآورانه این رویداد علمی باشیم. توسعه […]

پ
پ


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، نخستین رویداد ملی «مدارس آینده» که با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار خواهد شد، مراحل پایانی دریافت آثار و مقالات شرکت کنندگان را طی می کند تا شاهد رونمایی از طرح‌های نوآورانه این رویداد علمی باشیم.

توسعه علم و فناوری و سرعت تغییرات جهان در تمام جوانب زندگی و به ویژه حوزه آموزش و پرورش تاثیر می‌گذارند. از این رو نظام آموزشی که می بایست دانش آموزان را به دانش و مهارت‌های لازم برای مشارکت موثر در جامعه فردا مجهز کند، ناگزیر بایستی آینده مدار باشد تا کارایی خود را حفظ کند.

همه‌گیری ویروس کرونا از اواخر سال 1398 که موجب تعطیلی طولانی مدت مراکز آموزشی و تاثیرات جدی بر مناسبات و ارتباطات اجتماعی و اقتصاد جوامع شد، نظام آموزشی کشور ما را نیز با چالش جدی مواجه کرد و ضرورت پرداختن به استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی بر اینترنت و واقعیت‌های مجازی را روشن تر ساخت.

اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که با توجه به این موضوعات و با تاسی از شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت آینده‌نگری و آینده پژوهی در ابعاد مختلف فضاهای آموزشی ایده برگزاری رویدادی با موضوع شاخص‌ها، بایسته‌ها و ویژگی‌های مدارس آینده در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور کلید خورد.

با طرح این ایده و تشکیل کمیته اجرایی و پس از آن کمیته علمی مراحل کار به طور رسمی آغاز و موضوعات و محورهای این رویداد مشخص شد تا با راه‌اندازی تارنمای رویداد ملی «مدارس آینده» به آدرس https://future.dres.ir جهت اطلاع رسانی، ثبت نام و دریافت طرح‌ها، همزمان معرفی رویداد نیز انجام پذیرد.

هدف اصلی از برگزاری این رویداد استخراج ایده‌های نوآورانه و جدید در زمینه معماری، سیستم‌های سازه‌ای و تکنولوژی ساخت مدارس، مدیریت سبز، مواد و مصالح نوین، سیستم‌های نوین گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات الکتریکی است، تا مفهوم آینده‌نگری در فضاهای آموزشی آینده با تاکید بر جنبه‌های آموزشی و ساخت را فراهم کرده و جامه عمل بپوشاند.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که طی سالیان اخیر مشارکت موثری در احداث فضاهای آموزشی داشته است، در برگزاری این رویداد همراه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور شد و پیش بینی می‌شود با حمایت از طرح های فناورانه جهت تامین اعتبار، اجرایی شدن ایده‌های برگزیده را در مدارس کشور به صورت آزمایشی داشته باشیم.

این رویداد در دو بخش «محیط کالبدی فضاهای آموزشی» و «تجهیزات و فناوری‌­های آموزشی(نرم افزار/ سخت افزار) در مدارس آینده» و با مشارکت شرکت­‌ها و موسسات دانش ­بنیان، شرکت‌­های مهندسین مشاور، محققان و صاحبان ایده و مراکز تحقیقاتی/ آموزشی و با هدف شناسایی فناوری و دانش روز ساخت فضاهای آموزشی و در جهت حمایت از طرح های برگزیده و اجرای طرح های منتخب رویداد در مدارس صورت خواهد پذیرفت. هر کدام از شرکت کنندگان می‌­توانند در محورهای هفت­‌گانه که در فراخوان رویداد ذکر شده است، بدون محدودیت در تعداد محورهای انتخابی شرکت کنند.

تاکنون 111 طرح به دبیرخانه رویداد ملی «مدارس آینده» ارسال شده است، که از این تعداد به تفکیک، محور محیط کالبدی فضاهای آموزشی آینده 57 طرح و محور تجهیزات و فناوری های آموزشی 54 طرح را شامل می‌شود.

با تمدید مهلت ثبت نام و ارسال طرح‌ها تا 10 آبان، ثبت نام و شرکت در رویداد، به صورت اینترنتی و با تکمیل فرم ثبت نام، از طریق مراجعه به پرتال سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به آدرس https://dres.ir و یا تارنمای رویداد https://future.dres.ir امکان پذیر خواهد بود.


جهت دسترسی به آرشیو کلیک کنید: اخبار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Translate